NÄgot jag finner fascinerande Àr hur framgÄngsrik försÀljning i grunden bygger pÄ liknande bestÄndsdelar oavsett bransch. Trots detta ser vi mÄnga företag som insisterar pÄ att endast anstÀlla personer med lÄng branscherfarenhet. Detta leder ofta till att man missar vÀrdefull kompetens som finns tillgÀnglig pÄ marknaden.
Under de senaste Ă„ren har jag tydligt sett vĂ€rdet av att rekrytera kompetens frĂ„n andra branscher. Genom att fĂ„ in nya perspektiv och ett hĂ€lsosamt ifrĂ„gasĂ€ttande av nuvarande arbetsmetoder kan vi öppna dörrar till nya möjligheter. đ±
NÀsta gÄng du behöver sÀljkompetens, bÄde operativt och strategiskt, varför inte tÀnka utanför boxen? Att ta in expertis frÄn andra branscher kan ge ditt team de insikter och innovationer som krÀvs för att ta nÀsta steg.
Dela gÀrna dina erfarenheter och tankar! Hur har externa perspektiv pÄverkat din verksamhet?
đ đ đ Idag Ă€r en stor dag för oss pĂ„ Creventus! (Fredrik Hultner, Jonas Hedman, Peter Follin & Claes Wiberg)đ đ đ
Idag drar vi officiellt igĂ„ng vĂ„rt nya bolag Creventus đ –
Konsulthuset med fokus pÄ affÀren och vÀrdeskapande analyser.
(LĂ€nk i första kommentaren för att lĂ€sa mer vad vi gör och vad namnet Creventus stĂ„r för đ )